Oyunlar

428: Shibuya Scramble Review – When Fates Collide

Son birkaç yıl Batı’da anlatı odaklı oyunlar için popülaritesinde bir artış gördük. Bu oyunların birçoğu, kendi ülkelerinde uzun bir geçmişi olan Japon macera ve görsel romanlara çok şey borçlu. En saygın örneklerden biri 428: Shibuya Scramble, başlangıçta 2009’da piyasaya sürüldü. Şimdi, neredeyse on yıl sonra, Batı’daki oyuncular, tüm yaygaranın ne hakkında olduğunu görebilir – ve yutturmaca için çok değerliydi.
428: Shibuya Scramble Titüler Shibuya, Tokyo’nun önemli bir alanda gerçekleşir. Çoğu insan için rutin bir gün, ancak beş kişi için neler oluyor sıradan bir şey. Genç dedektif Kano şu anda gizemli bir kaçırma vakasının ortasında yakalanıyor: münzevi bilim adamı Kenji Osawa’nın kızı Maria kayıp. Kano, osawa’nın diğer kızı Hitomi’yi fidye parasını teslim etmek için kurarken, Achi adında bir sokak serseri, sting ters gittiğinde Hitomi ile kaçarak resme dolaşıyor. Bu arada, serbest muhabir Minorikawa mali harabe kendini kurtarmak için günün sonunda bir dergi araya koymak gerekiyor intihar editör Müdürü tarafından çağrılır ve Tama adında bir genç kız ünlü Shibuya Crossing bir aldatmaca sanatçısı için şüpheli Diyet içecekler hawking, bir kedi maskot takım sıkışıp kendini bulur.
Hikayenin beş merkezi karakteri-Kano, Achi, Minorikawa, Osawa ve Tama – hepsi tek bir gün boyunca anlatılan beş benzersiz hikayeyle iç içe geçmiş kaderlerini buluyor. Rutin bir adam kaçırma olarak başlayan şey, kendisini çok daha uğursuz bir şey olarak ortaya koyuyor ve kaderlere, karakter dramasına ve uluslararası entrikaya çarpmanın heyecan verici bir hikayesine dönüşüyor. Parçaları bir araya getirmek ve bu karakterleri ve belki de tüm Japonya’yı potansiyel olarak korkunç (ve bazen gülünç) bir kaderden kurtarmak size kalmış.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.


428 Ace avukat ve Danganronpa aynı damarda görsel bir roman oyunu. Ancak, burada vurgu daha “Roman” kısmında; oyunu uzun bir hikaye gibi yazılmış, oyun çoğu karakterler belirli durumlarda nasıl davrandığını etkileyen çoktan seçmeli dalları ortalama civarında. Ayrıca dikkat çekici olan şey, farklı karakterlerin bakış açılarından gelen birden fazla öykünün birbiriyle paralel çalışması ve eğer iki karakter aynı olaya tanık olursa, onları çok farklı şekillerde etkileyebilir.
Bu, çoktan seçmeli sistemle bağlantılıdır; bazen yaptığınız görünüşte önemsiz bir seçim, geniş kapsamlı etkilere sahip olabilir. Örneğin, bir karakter takipçilerinden kaçınmak için sokağa girerse, başka bir karakter ortaya çıkan araba kazalarının neden olduğu bir trafik sıkışıklığına neden olabilir ve bir toplantıya geç kalabilir. Aynı yerde olmasa bile, iki karakterin öyküsünü birbirine bağlayan belirli ekrandaki kelimeleri vurgulayarak başka bir karakterin hikayesinin kalınlığına “atlayabilirsiniz”. Hikayelerin etrafında zipping eğlenceli olsa da, yanlış seçimler genellikle biraz zaman içinde geri atlamak için zorlar kötü bir sona yol açabilir olarak da, kararlarınızı dikkatli olmak zorunda.
Bu işi çok iyi yapan şey, tüm karakterlerin ilgi çekici ve iyi yazılmış olmasıdır. Bir şey düzgün çalışmıyor ve ne olduğundan emin değiliz. Achi’nin hotheadedness ve hitomi aile dram ve yerel bir çete ile onun düşme kaynaklanıyor yardımcı olmak için arzu. Minorikawa devasa bir pisliktir, ancak sonuç alan bir pisliktir ve brashness, onun için önemli olanlara yardım etmek için gerçek bir tutku ve arzuyu gizler. Osawa kendini çok karanlık bir yerde bulur, ailesi ve iş ortaklarıyla olan ilişkilerini gergin, içe dönük anlarda sorgular. Ve Tama … özellikle tuhaf durumu onu beklenmedik yerlere götürür.




428’in özellikle benzersiz ve unutulmaz unsurlarından biri, hikaye metninin çoğunu göstermek için hala fotoğrafçılığın kullanılmasıdır. Etkileyici evreleme ve yakın çekimler, renk ve kamera tava kullanımı gibi hikaye mükemmel metni vurgulamak göstermek için çekilen gerçek hayat fotoğraf binlerce. Metin, basılı sayfada çoğaltılamayan bir şekilde teslim edilir: vurgu için aniden görünen büyük, yüksek sesle kelimeler, yavaş metin, gergin anlar ve korkunç vahiyler için tarar veya fade-ins. Müzik ve ses efektleri de belirli sahneleri ve olayları vurgulamak için kullanılır. Bazen, bir FMV klibi veya animasyonlu bir görüntü, ciddi bir olay veya daha komedi anı gibi bir şeyi vurgulamak için ortaya çıkabilir.
428’de metin, fotoğraf görüntüleri ve sesin harika harmanlanması, osawa’nın senaryosu boyunca çeşitli sahnelerde özellikle iyi sergileniyor. Osawa, Maria’nın kaçırılması ve karısıyla çatışması ve akıllı fotoğraf evreleme, seyrek ses kullanımı ve dikkatli metin sunumunun kombinasyonu nedeniyle inanılmaz derecede vurguladı. Kendini evinde konuşlu bir polis dedektifinin sık sık popo ile rahatsız edici bulduğunda, hissettiği hızla artan sıkıntıyı vurgulayan fotoğraflarda yoğun renkler ve aşırı yakın çekimler görmeye başlarsınız. Görsel Roman türünün yazılı kelimeyi ilgi çekici bir şekilde nasıl dönüştürebileceğinin mükemmel bir örneğidir.
Görsel Roman türünün yazılı kelimeyi ilgi çekici bir şekilde nasıl dönüştürebileceğinin mükemmel bir örneğidir.




Zamanın büyük çoğunluğu, 428’deki hikaye anlatımı birinci sınıftır, sizi karakter dramasına çeker ve seçimlerinize bir gerginlik havası ekler. Bazen sizi anlatıdan çıkaran parçalar var-duygusal veya eylem yüklü bir diziden sonra garip bir şekilde yanlış yerleştirilmiş bir Komedi ya da biraz fazla rahat hissettiren bir arsa çarpıklığı. Oyunun arayüzü de zaman zaman bir mücadele olabilir. Bazı kötü seçimlerinizi düzeltmek için zamanında geri dönerseniz, daha önce açtığınız bir durma noktasına ulaşmak için belirli senaryoların bir parçasını tekrarlamak zorunda kalabilirsiniz ve oyunun önceden okunan metni atlamanıza izin verip vermediğini rasgele görünüyor. Bir avuç ciddi biçimlendirme sorunlarına neden olan adil bir kaç metin ekranı hatası da var ve karşılaştığım biri aslında oyunu softlocked.
Ancak birkaç böcek oyunu mahvetmez. 428 gerçekten nadir bir canavar, bir zamanlar Batı sürümü için tamamen geçilecek özel ve benzersiz bir deneyim. Kusurları olmadan olmasa da, metin tabanlı hikaye anlatımı ve iyi inşa edilmiş görselleri harmanlayan ve bunu iyi seslendiren diğer birçok oyunu düşünmek zor. Oyun içi günün ilk saatinden itibaren, bu hikayenin beklenmedik kıvrımları ve dönüşleri ile perçinleneceksiniz. Bir sunum ile bir hikaye ve karakter odaklı bir oyun istiyorsanız başka bir yerde görmezsiniz, 428 kaçırılmaması gereken bir oyundur.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code