Oyunlar

Celeste Review: More Than Just A Great Platformer

Bu incelemede celeste için spoyler bulunur. Belirli bir arsa ayrıntısına değinilmese de, farkında olmayabileceğiniz genel temalar ve mekanikler tartışılmıştır. Celeste harika, şaşırtıcı bir oyun, ve ben onun temalar önceden bilgi olmadan en iyi deneyimli olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle, tamamen taze gitmek istiyorsanız, gidip bu incelemeyi okumadan önce Celeste oynamak. Aksi takdirde, bu oyunun neden zaman ayırmaya değer olduğunu bulmaya devam edin.

Görünüşe rağmen, Celeste bir dağa tırmanma konusunda bir oyundan çok daha fazlasıdır. Celeste zorlu bir platform etrafında çerçeveli bir oyun ama tanıma, başa ve akıl hastalığı aşmak için çalışırken güçlü bir hikaye içeren. Celeste’nin parçaları oynamak zor-hem oyun zorluğu hem de konu meselesinde – ama görülmeye değer unutulmaz bir deneyim. Madeline adında bir sinir genç kaşif olarak oynamak, celeste, titüler dağ tırmanma etrafında merkezli bir kendini empoze misyonu konum. Başından beri dağın garip bir yer olduğu, görmeye hazır olmadığınız şeyleri görebileceğiniz, ancak gerçekte kim olduğunuzu göstereceği konusunda uyarıldınız.

Macera nispeten basit bir şekilde başlasa da-bu boşluğu atlayın, bu çıkıntıyı alın, bu koleksiyonları toplayın-dağ yakında Madeline’in ruh sağlığı sorunlarını fark ederek diğer dünyevi faturalarına kadar yaşar. Kaygısı ve depresyonu, zihninde şüphe uyandırmak, onu karıştırmak ve ona başarılı olamayacağını söylemek için var olan, sadece bir parçam olarak adlandırılan alternatif bir versiyonuna kişileştirilir. Bu, hem diyalogda hem de oyunlarda ortaya çıkar; Burada bir parçam genellikle birincil antagonist olarak hareket eder.

Bununla birlikte, bir parçam buna rağmen yapmıyor; Madeline’i belirli bir ölüm olarak algıladığı şeyden kurtarmaya çalıştığını savunuyor-Madeline bir dağcı değil, sonuçta.

Madeline, kendi sorunları kendilerini oyunda, kaçmanız gereken fiziksel hapishaneler veya yenmeniz gereken düşman olarak tezahür eden yol boyunca diğer karakterlerle tanışır. Nadiren oyunlar temaları ve mekaniği çok iyi bir araya getirir; bazen sakatlanan bir zorluk seviyesi ile birleştiğinde, oyuncu, kendi mücadelenizde olduğunuzu ve Madeline’e karşı empati seviyenizi arttırdığınızı vurgularlar. Onun acı çektiğini görmek zordur ve kendi sorunlarınızı düşünmeden gerçekleşmesini izlemek imkansızdır, ancak bu-artı oyun ve anlatımın parlak birleşimi-Celeste’yi bu kadar duygusal olarak güçlü kılan şeydir.

Zihinsel mücadelenin oyuna dönüştürülmesinin hayal kırıklığı yaratan tek yönü, hikayenin sonuna doğru yeni bir hareket mekanizmasının beceriksiz bir şekilde eklenmesidir. Yeni tamircinin kendisi, kampanyanın geri kalanı için akıllıca kullanılır, ancak eklendiği yol-arsadaki önemli bir anda-hikayenin en güçlü unsurlarından birini biraz zayıflatır.

Bununla birlikte, finalin kendisi, burada yağmalamayacağım harika bir sade ve uydurma bir sonuçtur. Bu ağır gelişme için tasarruf edin, Celeste kabaca yedi saatlik kampanya boyunca nezaketle büyür. Yavaş, geleneksel bir platformer olarak başlar, ancak yeni mekanikler eklendiğinde ve kendi becerileriniz geliştikçe karmaşık, keskin bir dans haline gelir. Sen, sivri bir dizi etrafında atlamak bir çukur üzerinde çizgi, arka duvardan çıkma, bir çözgü Paneli üzerinden sıçrama ve tüm karaya güvenli bir nokta olmadan, bir sonraki platforma uçmak zorunda kalabilirsiniz.

Ama her adım zor olsa da, kontrol noktaları zorluk tatmin edici bir başarı yapmak için yeterince yüksek ise başarısızlık asla çok sinir bozucu, hepsi olur (ve yeterli anında yeniden) yeterince sık. 975 kez öldüm, ama bu kayıpların hiçbiri haksız hissetmedi ve hemen hemen her biri bana yeni bir şey öğretti. Celeste, diğer oyunlarda görülemeyen herhangi bir mekaniği tanıtmasa da, platforming harika bir şekilde rafine edilmiş ve yaratıcıdır-genellikle beni nasıl başarılı olacağımı şaşkına çeviriyor, sadece çözümün aniden başımı girmesi için-ve hepsi başka bir şeyden farklı bir kampanya içinde yer alıyor.

Kredi rulo sonra, Celeste yolculuk yeniden yaşamak isteyenler için daha sunuyor. Çeşitli gizli veya ulaşılması zor yerlerde dağılmış olağan koleksiyonların yanı sıra, B-Sides olarak adlandırılan bir dizi unlockable yeniden işlenmiş seviye de vardır. Bununla birlikte, uyarılmalıdır: bunlar oyunda en zor dizilerden bazılarını sunar ve görünüşte hiçbir şekilde kilitli bir kapı sunan dipsiz bir oyun sonrası oyun gibi, seviye seçme ekranımda bitmemiş olurlar.




Son olarak, Celeste’nin saf güzelliği söz etmeye değer. Onun renkli 8-bit tarzı geliştiricisi Matt oyunların önceki platforming başlık, TowerFall yapar oynadı olanlara tanıdık olacak: yükseliş, ama zarif oyunun menüleri, overworld ve bölüm sonu sanat süslüyordu daha temiz, daha modern bir görünüm ile birleştirilir Celeste. Oyun içi, Madeline’in dünyası daha bükülmüş ve korkunç hale geldikçe, oyunun sanat stilini ve ortamlarını yapın: parlak mavi buz ve altın gökyüzü kan kırmızısı canavarlara ve gri çevreye dönüşür.

Piyano ve chiptune-heavy soundtrack, sonsuza kadar akılda kalıcı kalırken, serene kadar mükemmel anda ürkütücü bir şekilde hareket ederek benzer bir şekilde uyum sağlar.

Celeste oynadıktan sonra Madeline ile aynı yolculuğa çıktığımı hissettiğim ikna edici yazı ve ustaca tasarımın bir kanıtıdır. Onun mücadele ile empati kolay yapılmış biridir, onu izlemek için acı düşük puan ve onun yüksek notlar yaşamaya canlandırıcı. Onun masalı, içinde bulunduğu tatmin edici, güçlendirici oyunla kendine güvenen bir şekilde anlatılmış ve güzel bir şekilde resmedilmiştir. Bir dağa tırmanmakla ilgili bir oyun için fena değil.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code