Oyunlar

Dragon Ball FighterZ Review: The Fast And The Furious

80’lerin ortalarında piyasaya sürülen mangadan bu yana ortaya çıkan sayısız Dragon Ball oyunlarına rağmen, seri, popülaritesini sürdürebilmek için onlara hiç ihtiyaç duymamıştı. Birçoğu unutulabilir, bazıları iyi ve hatta daha azı gerçekten harika. Geliştirici Arc System Works’ün özel yetenekleri sayesinde, Dragon Ball FighterZ en iyisi olmasa da, en iyilerinden biri. Dragon Ball’un eski bir şapka olduğunu düşünürseniz ve hatta oyunlarla savaşmaktan korkuyor olsanız bile, patlamanın eylemine ve ustaca anime bulaşıcı ruhunu uyandıran kişiliğe çekileceğinize dair iyi bir şansınız olur.
Arc’ın 3D varlıkları yaratmadaki ustalığı, 2D cel canlandırması her zamanki gibi güçlüdür ve sanatçıları Dragon Ball’un karakteristik ayrıntılarını net bir şekilde gösterir. Ekran sürekli olarak doygun renkler ve özel efektlerle doludur ve süper saldırılar sizi dövüşten ve anlık bir huşu haline getirecek şekilde çerçevelenir. Hala veya hareket halinde olan FighterZ’nin sanat serisi, en iyi Dragon Ball gibi görünüyor ve seri yaratıcısı Akira Toriyama tarafından belirlenen standartlara sıkı sıkıya bağlı kalıyor. Şovu nasıl izleyebildiğiniz önemli değil. Japonca ve ingilizce seslendirme arasında seçim yapma seçeneği, ekrandaki olaylara bağlı hissetmenizi kolaylaştırıyor.
Inandırıcı Dragon Ball kabuğunun içinde Marvel vs Capcom 3 gazileri için tanıdık hissedeceksiniz hızlı tempolu bir 3v3 tag-takım dövüş oyunu yaşıyor. Ama birkaç tanıdık paralellik rağmen, FighterZ belirgin Dragon Ball. Karakterler, herhangi bir zamanda havadaki bir püskürtülebilir, hiçbir şey gibi enerji patlamaları fırlatabilir ve tereddütlü bir rakibi durdurmak için daha küçük yumruklar ve tekmelerden oluşan bir çukur çıkarır. Her avcı, saldırırken birkaç saniyede bir ciğerlerinin üstünden (iyi bir şekilde) emin adımlarla bağırır ve nedenini anlarsınız: Bu süper varlıklar inanılmaz derecede güçlüdür ve FighterZ bu enerjiyi ekrana mükemmel bir şekilde çevirir. Aynı zamanda, herkesin bu güce, göreceli olarak kısa özel saldırı listelerine ve evrensel mekanikler için tek tuşla veya iki düğmeli aktivasyonlara sahip olmasını kolaylaştırır. Tavsiy

Herhangi bir büyük dövüş oyunu gibi, FighterZ de erişilebilir olduğu için derinliği kaybetmez. Süper saldırıların ve teleportların çekilmesi kolaydır, ancak uzman düzeyinde analiz ve stratejik oyuna izin veren zamanlama ve combo koşulları ile birlikte gelirler. Ayrıca, özel yeteneklerinizin çoğunu besleyen tek metreyi düzgün bir şekilde yönetmek de önemlidir; bu, bir avcının bir sonraki hamlesini, birden fazla, yeteneğe özel sayaçlara sahip bazı oyunlarla karşılaştırıldığında, normalden daha tahmin edilemez kılan bir ayardır. Hem saldırgan hem de savunmacı hamleleri besleyen yedi şarj seviyesiyle, birisinin ne yapacağını asla tam olarak açıklayamaz, ama tam bir sayaç, sorun anlamına gelir ve iki çatlak savaşçısı arasında potansiyel olarak kaotik bir geri dönüş anlamına gelir.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Aynı zamanda eğlence sadece birkaç saniyedir. Zemini örtmek, mekanik akıl oyunları oynamak ve bunu yaparken etkileyici olmak gibi basit bir şey olduğu için, benzer bir beceri düzeyine sahip rakiplerle savaşmaktan zevk almak için pratikte hiçbir engel yoktur. Rakibinizin lehine beceri dengesi, kapana kısıldıktan sonra bir kaçıştan kaçmak zorunda kalmazken, kaderi kabul etmek ve onların saldırılarını bitirmek için beklemek zorunda olduğunuz zamanlar veya mevcut karakteriniz ölünceye kadar … Yine, MvC3’ten farklı değil. Neyse ki, çevrimiçi çöpçatanlık, benzer deneyime sahip oyuncularla otomatik olarak eşleşecek şekilde ayarlanmıştır ve çuvallanmış kavgalar (şu ana kadar açık beta’ya dayanmaktadır) birkaç ve çok uzaktadır.
FighterZ’un tadını çıkarmak için hevesli bir online yarışmacı olmanıza da gerek yok, çünkü her bir olası cutscene’i seçerseniz bir düzine saat veya daha fazla sürecek önemli bir hikaye modu içeriyor. Biraz yere çekilirken ve sonuca kadar nispeten kolay olsa da, Dragon Ball hayranlarına klasik karakterlere bakan yeni vinyetler içeren bir zevk. Parsel üç bölüme ayrılsa da, teknik olarak bir bakış açısını farklı perspektiflerden görüyorsunuz.
Gist, gezegenin en güçlü savaşçılarının bir grup klonunun koşuşturduğu, Dragon Ball kahramanları ve kötü adamların (bazıları ölümden dirildi), onları durdurmak için birlikte çalışması gerektiğidir ve yeni bir karakter olan Android 21, bir şekilde hepsinin merkezi. Seni karakterlere veya dünyalarına tanıtmak için harcadığı zaman neredeyse sıfır olduğundan, Dragon Ball’a yeni gelen bir kişinin Ginyu Force’un dramatik bir şekilde poz verme eğilimi veya Krillin’in neden burnunun olmasın gibi bir şey olduğunu nasıl anlayacağını hayal etmek zor. Süper Saiyans ve Dragon Balls geniş kavramları. Sonra tekrar, tuhaf antitlerin ve hiper-ciddi yüz-off karışımı, ekranda görünen çizgi film ifadesi için doğal olarak çekici.

Savaşta olduğu gibi, Arc’ın yetenekli tasarım becerileri, cutscenes’teki 3D modelleri ve ortamları gerçek 2D animasyona çok yakın bir şekilde gösteriyor. Dragon Ball Z’nin yeni bir bölümünü izlediğiniz gibi hissettiğiniz anlar var. Ama bir yakalama var: Geri dönmek ve şovu izlemek yerine, diyaloğu ilerletmek için bir düğmeye basmak zorunda kaldınız. FighterZ, anime görünümünün yeniden canlandırılmasına yakın bir şekilde yaklaştığında, zorlanmış etkileşim, şeylerin büyük düzeninde küçük olsa da, yanlış yönde bir adım gibi hissediyor. Genel olarak konuşmak gerekirse, hikaye dizileri genellikle bir gülümseme veya kahkaha ortaya çıkarırlar, sadece hikayeyi ilerletmek için bazen dolgu gibi hissettirirler. En garip ama aynı niteliklere sahip olanlardan biri, oyunun sizi bağlamsallaştırdığı yoldur: rastgele Goku (ya da söz konusu yayı bağlı başka bir karakter) yaşadığı bir ruh ve diğer savaşçılara geçirilebilir. Beklenmedik ve tuhaf, ama sadece dördüncü duvarı kırmak yerine size odaya çekmek için Arc System Works kredisi vermeniz gerekiyor.
FighterZ, oyunun rakipleriyle savaşmaktan zevk alacak kadar karmaşık ve ayrıktır, ancak Dragon Ball’un en özel hayranlarının kalplerine dokunmak için tasarlanmış bir soru yok …
Hikaye modunun tek gerçek çöküşü tekrarlayan bir şeydir – oyunun genel liste reklam nauseam’inin sadece bir kısmındaki klonlarla savaşırsınız. Her bölüm, bir dallanma yolu ile bağlı konumlara sahip bir harita gibi sunulur. Bölüm bölümüne ulaşmak için, tahtaya gitmeli ve yol boyunca kavgalarınızı seçmeli ve seçmelisiniz. Her bölümde isteğe bağlı yollar olduğunu ve kendi ekibinizi kurabileceğinizi göz önünde bulundurarak, bu koşullara bağlı olarak kilidin açılması için isteğe bağlı cutscenes olduğunu öğrenmek şaşırtıcı değildir. Ödüllerin büyük ölçüde zevkli olmasına rağmen, zorlu rakiplerle savaşan bir avuç saatten sonra, ilginç bir karakter etkileşimini görmek için hikaye bölümlerini tekrar tekrar oynatma fikri maalesef yan yana olan kolay bir şeydir.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Benzer şekilde, oyunun temel küçük dünyası, değer katmaya çalışsa da gereksizdir. Modlar, dairesel bir göbek etrafındaki konuşmacılar arasında bölünür ve oyunun karakterlerinin küçük sürümleri olarak, bazen de alternatif kıyafetlerle koşabilirsiniz. İlk başta şirinken, kısa bir süre sonra hızlı menü düğmesine basmayı ve her modda farklı bir mekanı ziyaret etmekten başka hiçbir faydası olmadığından etrafta koşmayı önlersiniz.
Oyun overworld için unlockable avatarlar aracılığıyla teşvik etmeye çalışır, ancak bu iyi geliyor olsa bile, sadece onları rastgele yağma kutuları ile kazanabilirsiniz. Dövüştürürken ve hikaye modu kilometre taşlarını tamamladığınızda para kazanırsınız ve bunlar savaşçı profiliniz için grafikler, daha önce bahsedilen avatarlar veya savaş içi kıyafetler için alternatif renk paletleri olan bir rastgele kozmetik eşyaya dönüşen bir kapsül için para kazanılabilir. Yinelenen bir öğe bulmak için bir kapsül açtığınızda oyundaki premium para kazanılabilir. Prim para harcaması, size ait olmayan bir ürünü net bir şekilde netleştirecektir. Oyuna zarar vermekten ziyade, sistem, ödüllerin hiçbirinin en önemli şeylerin tadını çıkarması açısından kritik olmadığından birazcık gereksizdir: Patlayıcı savaşlara katılmak ve Dragon Ball arasındaki etkileşimin tadını çıkarmak




Sadece genel bir bulmacanın küçük bir parçası olmasına rağmen, nadir Dramatik Finishes belki de FighterZ hayranları için en saygın ve etkileyici nod. Yıllar boyunca Dragon Ball Z’nin yaklaşık 300 epizodun üzerine çıkmasını izleyen herkes, ilk kez tetiklendiğinde, belirli koşullar altında sadece belirli eşleşmelerle gerçekleşecek. FighterZ’un hikayesi ile hiçbir ilgisi yok, ama dizinin büyük tarihi ile ilgili herşeye sahipler.
İlk savaşınıza başladığınızda FighterZ’un Switch’de daha fazla rahatsızlık duyabileceği endişeleri hemen kesilecek. Kavgalar acımasızca kinetik kalır ve her vuruşun, sprintin ve çığlığın arkasındaki güç her zamanki gibi hissedilebilirdir. Analog çubuklar üzerinden d-pad’ler kullanmaktan hoşlanıyorsanız, el ile oyun oynarken üstesinden gelinmesi gereken bir dezavantaj vardır, ancak aksi takdirde FighterZ hemen tanımlanabilir. Kısmen Switch’in büyük bir limana girmesinden kaynaklanıyor ama aynı zamanda FighterZ’ın verimli ve esnek savaş mekaniği için de bir kredidir. Paslı olsanız bile akışınızı birkaç dakika içinde yeniden elde etmek kolaydır. FighterZ, hafifçe optimize edilmiş grafiklere rağmen, diğer platformlardaki canlandırıcı dövüş oyunlarının her bir parçasını hissediyor ve taşınabilirliği getirmenin avantajlarından biri.
FighterZ, oyunun rakipleriyle savaşmaktan zevk alacak kadar karmaşık ve ayrıktır, ancak Dragon Ball’un en özel taraftarlarının kalplerine dokunmak için tasarlandığına dair hiçbir kuşku yoktur ve hiç şüphesiz ki bu özellikler hiçbir zaman vermediği insanlarla kazanacaktır. bir şans serisi. Geçmiş oyunların büyük karakter kadroları ve kasıtlı olarak hafıza şeridinde tahmin edilebilen geziler yoluyla ulaşmaya çalıştığı yerlerde, FighterZ dizinin karakterlerini, canlandırmasını ve mizah duygusunu bu kadar sevdiğin şeyin özünü şişirdi ve onu yeni bir şeye dönüştürdü: Bir Dragon Ball türün en iyisi ile toe-to-toe gidebilir oyun mücadele.




Editörün notu (29 Eylül, 20:30 PST): Dragon Ball FighterZ’ın Switch versiyonunun izlenimlerini yansıtacak ek metin eklendi.
Editörün notu (Jan. 30, 12:38 PM): Serbest bırakıldıktan kısa bir süre sonra, Bandai Namco’nun sunucuları, bir lobiye girmenin zor olduğu noktaya kadar, hevesli oyuncularla doluydu. Bu, artık bir sorun gibi görünmüyor, ancak sunucular gerektiği gibi davrandığında bile, merkezin merkezinde, arkadaşlarıyla olması gerekenden daha karmaşık bir süreçle eşleşmeyi sağlıyor. Bir arkadaşını basitçe bir arkadaşlığa davet etmek yerine, birbirinizin avatarlarını bulmadan ve bir şifre ile kilitlenmiş özel bir eşleşme oluşturmadan önce, aynı sunucuya ve aynı lobiye giriş yaptığınızdan emin olmak için koordine etmelisiniz. Alışmak uzun sürmez, ama aynı zamanda hub dünyasının gereksiz bir komplikasyon olduğuna dair bir başka işarettir.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code