Oyunlar

Fallout 76 Hands-On: A Very Different Kind Of Post-Apocalyptic RPG

Bethesda Game Studios’un Fallout serisindeki bir sonraki oyunu açıklamasından bu yana, Fallout 76’nın – sadece online RPG – ne hakkında olduğunu anlamak zordu . Çevrimiçi bir Fallout deneyimi kavramı cazip olsa da, ‘tipik rol yapma oyunu dizisi ile de çelişmektedir. Fallout 76, geleneksel olarak tek oyuncu ayrıntılarını dikkat çekici bir dereceye kadar azaltsa da, diğer oyuncularla online olarak keşfedilmemiş, ışınlanmış bölgeleri keşfetmek için cazip bir fırsat sunuyor.

Çok oyunculu bir pivotla, Fallout 76, Batı Virginia’nın Appalachia’sında keşif ve hayatta kalma konusunda çok daha fazla odaklanıyor. Geçenlerde, oyunun yaklaşan Ekim beta’sının önünde üç saatlik bir oyun oynadık ve Bethesda Game Studios’un geliştiricileriyle farklı bir Fallout yapma konusundaki özel zorluklar hakkında konuştuk.

Bombalar düştükten sadece 25 yıl sonra – ‘zaman çizgisi’ serisinde en eski oyun haline getirildi – Fallout 76, yeni harap vahşi doğayı göstermek için önceki oyunlara çok fazla mesafe katıyor. Geleneksel olarak, Vault’un güvenli sınırlarını, araziye girmeye zorluyorsunuz – size bir kararlılık hissi getiriyor ve aynı zamanda da rahat bir izolasyon içinde yaşamaktan gelebilecek naifleri de beraberinde getiriyorsunuz. Hızlı bir girişten sonra, karakterinizi yaratırsınız, yeni kontrollere ve sistemlere alışırsınız ve yüzeye çıkarsınız. Ancak, bu oyunu diğerlerinden ayıran şey, hayatta kalan pek çok kişiden biri olduğudur. Ve bir kere dışarıdayken, her Vault Dweller kendileri için.



Hiçbir Altyazı Sağlanmadı

İlk saatte, etrafımdaki bir turu gezerek, hatta tüm manzaraları almak için bir gruba katılarak yataklarımı aldım. Fallout 76, bilinen RPG mekaniği ve serisinin bilindiği bir keşif duygusuna sahiptir, ama aynı zamanda bir eğlence parkı vibe’sine sahiptir – Greenbrier Resort ve Top gibi harita üzerinde açıkça vurgulanan birkaç önemli konum ve yerellik Dünyanın kayak pisti. Fallout’un Fallout 4 Topluluğu’ndan birkaç kat daha büyük olan Batı Virginia’yı ele geçirirken, Fallout’un her şeyinin en büyük hitlerini yaşadığımı hissettim. İlk önce, önceki oyunlardan elde edilen tanıdık silahlar ve zırhlar geldi. Daha sonra, vahşi muhalifler, Süper Mutantlar ve Kardeşlik ve Çelikçilik Kardeşliği referansları geldi.

Yine de, Batı Virginia’daki yeni konum, Fallout 4’ün Capital Wasteland’sinden ve New Vegas’takiMojave’den tamamen farklı hissediyor ; bu da, burada yer alan kendi yerel markalarını ve garip canavarları hızla tanıtır. Genişlemiş keneler, üç başlı melekler ve hatta Mole Men gibi garip canavarlarla birlikte, Batı Virginianus şehir efsanelerine referans veren başka canavarlar da var. Bu, başsız, sırıtan Grafton Canavarı ve gizemli Mothman’ı içerir. Bunların arasında, Scorched’in düşman kabilesi tarafından saygı duyulan, ağır bir şekilde akla yatkın insanlara dönüşen ağır ışınlanmış insanlar sayılabilir.


Çoğunlukla, mücadele ve genel hareket, Fallout 4’e benzer şekilde davranır. Ancak, oyundaki yeni mekanikleri ve hayatta kalma sistemleri, girişimiz sırasında bir ele geçirme konusunda biraz bunaltıcıydı. 76 yılında, öğretmenin çoğu, açık dünyadaki yangın senaryosunun bir denemesinde gerçekleşir; burada, yeni mekaniklerin öğrenilmesi için, düşmanların üstesinden gelmek ve kaynakları süpürürken, savaşın ilk anlarını yakından takip etmeniz gerekir. Oyuncuların kasadan çektikleri hızlı temposu takdir ettim, bu arada bazı yetersiz malzemeleri topladım, gemideki sürecin biraz daha detaylı olabileceğini hissettim. Herhangi bir silah bulmak için çabalıyorum, ellerimi alabilirim.

Hiçbir Altyazı Sağlanmadı

Yeni online odaklama ile, bazı dönen mekanikler bazı değişiklikler görmüştür. Örneğin, Fallout’un ikonik VATS’ı – düşmanları hedeflemenize ve kesin olarak hedeflenmiş çekimleri ateşlemenize izin veriyor – şimdi gerçek zamanlı olarak çalışıyor. Düşman hareketine veya çevrelerine bağlı olarak, weapon’un hit oranını ayarlayarak gerçek zamanlı bir kilitleme gibi davranır. Bu VATS stili kesinlikle alışmaya başladı. Çoğunlukla düşmanların sık sık hareket ettiği ve VATS kamerasının garip odağıyla birleştiğinde, aslında bir kavga sırasında onu kullanmak için sarsıcıydı. Bu nedenle, çoğunlukla nişan almalarında daha güvenilir hissettiğim standart nişan ve atışla sıkışmıştım. VATS’ı daha etkin hale getirmek için perks’lerle yükseltebilirsiniz, ancak daha fazla kullanılması gereken bir seçenek gibi hissettirir.

Fallout 76’nın hayatta kalma mekaniği Fallout 4’ün daha zorlu Survival modundan birçok ipucu alıyor. Karakterinizi düzenli bir şekilde beslemenin yanı sıra rahatsız edici hastalıklardan ve hastalıklardan da kaçınmalısınız – tuhaf olarak adlandırılan ama hala sorunlu Rad Solucanlar gibi. Bazı düşmanlar ve yerler bile keşfederken dikkat etmeniz gereken riskler yaratan belirli hastalıkları da taşır. Bu hastalıklar, maksimum sağlığınızı düzenleyen hastalıklardan, aksiyon noktalarından ve karakteriniz için genel hasar direncinden, hatta radyasyona karşı duyarlılığınızı artırmaya kadar çeşitlilik gösterir.


Hayatta kalmaya büyük önem veren, ellerinizi alabileceğiniz hemen her öğe ve kaynak çok daha değerli hisseder. Fallout 76’da gerçekten çok uzun sürecek bir şey yok – Bobbleheads ve yetenek dergilerindeki meraklılar bile sadece kısa bir zaman sürüyor – böylece sahip olduğunuz her araç yeni bir şey için kaçınılmaz olarak atılacak. Açık dünyayı gözden geçirirken, inşaatlarınız için yeni malzemeler ve yapı malzemelerine dönüştürülebilen çöpleri, hurdaları ve işçiliği planları bulacaksınız. Bu malzemelerin bazıları Isıtılmış Pitchfork veya Ski-Sword gibi tuhaf silahlar oluşturabilir – bir bıçak oluşturmak için bilenmiş tek bir kayak. Fakat zamanla, silahlar ve zırhlar nihayetinde diğer eşyaların tamir edilmesine veya parçalara ayrılmasına ihtiyaç duyacaktır. Dahası, pişirme ve kimya istasyonları artık daha büyük bir öneme sahip.

Hiçbir Altyazı Sağlanmadı

Karakter gelişimi hala Fallout 76’nın temel parçasıdır ve etkileyici bir çeşitlilik ve esneklik sunar. Seviyelendirildikten sonra, her biri karakterinizin ham istatistik alanlarını arttıran SPECIAL sisteminin tanıdık kategorilerine puan koyabilirsiniz. Sonunda, atanan kategorilerinde özel meraklıları sunabilecek bir Paket Perk Kartı kazanacaksınız. Örneğin, Gladyatör perk kartı, Kardeşler, kontamine su içmekten gelen radyasyonu azaltabilirken, melee silahlarla hasarı artıran bir Mukavemet kartıdır. Bir kategoride sahip olduğunuz daha fazla puan, daha fazla Perk Kartları potansiyel olarak girebileceğiniz ve size bir dizi ilave meraklıları kazandıracak. Herhangi bir zamanda, farklı zorluklar için daha iyi hazırlanabilmek için karakterinizi yeniden ayarlamak üzere Perk Kartlarınızı değiştirebilirsin.

Oyunun öncülüğe odaklanmasıyla birlikte Fallout 4’ün bina mekaniği de geri dönüyor. Artık CAMP sistemi olarak bilinen, mevcut yapılarla örtüşmemek kaydıyla, herhangi bir zamanda bir bina oluşturmanıza izin veren bir mobil yapı cihazına sahip olursunuz. İstediğinizi inşa etmek için özgürce kullanabilirsiniz, ister malzemelerin saklanması için ince güvenli evler olsun, hatta taretleri ve dinlenmek için özel bir yer olan daha büyük mega yapılar olsun. Başka bir yere gitmek ve başka bir yere taşımak istiyorsanız, yapınızı bir plan olarak kaydedebilir ve sökebilirsiniz. Bu, seçtiğiniz nokta diğer oyuncularla çok popüler hale gelirse kullanışlı olabilir.

Fallout 76’nın çevrimiçi doğasıyla en büyük çekişme noktası, NPC’lerin eksikliği ve zayıflatılmış öyküsüdür, şimdi düşmanlarla ve diğer oyuncularla anı anında angajmanlara odaklanmaya hizmet etmektedir. Bu geleneksel etkileşim ve hikaye anlatımı eksikliği, dünyaya daha derinden baktığımızda daha farkedildi. Yalnız oynamaktan ve diğer oyunculardan kaçınmaktan kesinlikle özgürsünüz – ve biz kesinlikle kendi başımıza çarpma fırsatını yakaladık, bu yalnızlık ve yoldaşlığın tanıdık anlarına yol açacak, her zaman çevrimiçi dünyada potansiyel bir hedef olacaksınız. .


Bunu söyledikten sonra, tekrar odaklanamayarak, kendimi hiç şaşırmadım. Lore ve daha küçük öyküler hala şaşırtıcı bir şekilde bol miktarda arz içindedir, ancak etrafta dağınık ve etrafa yayılan dergilerle pasif olarak anlatılır. Bulmak için aktif bir NPC karakteri bulunmamakla birlikte, esnaf ve istihbarat sunabilecek dolaşım robotları istisnasıyla, dünyada uzun zamandır varlığını sürdüren uzun süredir hayatta kalanların bedenleri arasında rastlantılarla karşılaşacaksınız. Onların elinde, ışınlanmış vahşi doğada hayatlarının son anlarını detaylandıran Survivor Hikayeleri adlı özel holotapes vardır.Bu öyküler, Appalachia’daki karakterlere ilginç bazı hikayeler anlattılar, bu da onlara biraz dokunaklı ve içten gelen anlar yaşattı. Bu, 76’da hikaye anlatımının parçalanmış doğası göz önüne alındığında güven verici oldu. Tasarım direktörü Emil Paglliarulo ile konuşarak, onların Diğer oyuncularla etkileşim kurma konusunda daha fazla bilgi edinin.

“Gördüğümüz tek diğer insanın, kasadan gelenler olduğu öncülüyle başladık” dedi. “Ayrıca bombalar düştükten yirmi beş yıl sonra bir oyun yapma şansımız olmadı, her zaman iki yüz yıl sonra oldu. Şimdi, ilk savaşta hayatta kalan insanların hikayeleri var ve Bu hikayeleri daha önce hiç anlayamadık. Tabii ki NPC’ler ya da diyalog ağaçları yok – bu, tasarımcılar için belli bir şekilde kullanılmakta olduğu için büyük bir ayar olan – ve şimdi de ağır – şeyler Pip-Boy’da kendi sekmesi olan holo-bantlardan geliyor. Bu bizim için gerçekten ilginçti ve sonuçta ortaya çıkan şey, Fallout 4’ten çok daha yalnız bir hikayeye sahip olduğumuz oldu. Yaptığınız bu insanların hepsi zaten öldü ve neredeyse garip bir hayalet hikayesi gibiydi. Bunu beklemiyorduk. “

Hiçbir Altyazı Sağlanmadı

İster solo ister bir grup içinde oynayın, oyuncu etkileşimi oyunun büyük bir parçasıdır. Bir köşeyi yuvarlarken ya da bir zindanın sonuna ulaştıktan sonra başka bir kişiyle karşılaşmak, gerçekten önünüzdeki diğer oyuncuların neyin neye sahip olduğunu bilmeden bazı gergin hisler yaratır. Fallout 76, başkalarıyla iletişim kurmak için çeşitli oyun içi duygulara ve yakınlık tabanlı sesli sohbete sahiptir. Bununla birlikte, oturumumuz sırasında, Xbox Live’ın parti sohbet istemcisini, grubumuzla sürekli iletişim halinde kalmak için kullandık. Bu, çoğu oyuncu için çevrimiçi olmayacak.

Gruplar halinde oynarken, iletişim önemlidir ve duyguları ve yakınlık sohbeti, aradığınız noktayı elde etmenin harika bir yoludur. Bu, özellikle, daha aktif görevlerden bazılarını gruplandırırken, yıkık bir uçaktan inşa edilmiş bir derme çatma kasabasında anahtarların bulunması veya “asi” bir mafya bulmak gibi bazı tuhaf engellerin üstesinden gelmek için hayati önem taşır. golfçü feral ghouls “hala protectotrons tarafından muhafaza edilen bir çare. Bu durum, oyuncuların takımın daha ileri ilerlemesi için özel becerilerine güvenmek için çaba harcadıkları bazı esprili ve eşit derecede gergin anlara yol açabilir.

5. seviyeye ulaştığınızda, Fallout 76’nın PvP sistemleri açılır. Seviye 5’in üzerinde olan başka bir oyuncuyla karşılaştığınızda, niyetinizi bilmelerini sağlamak için silahınızı onlara ateş edebilirsiniz. Eğer ateş yakarlarsa, o zaman ikiniz de bir düelloya girersiniz, kaybedenler çöplerinin mevcut eşyalarını bırakıyorlar – hiçbir yenilgi sonrasında hiçbir kapak ya da vites kaybediliyor. Yanıt vermeyen bir oyuncuya ateş ederken, tüm hasarlar yarıda kesilecek ve bu da onlara tepki vermek için yeterli zaman tanıyacak. Dövüş fikrine ve uygun bir şekilde yeterli olmayan başka bir oyuncuyu öldürmek mümkün, bu tersine çevrilmiş yaklaşım sizi bir katil olarak gösterecek, dünyanın tüm oyuncuları için sırtınızda büyük bir hedef belirleyecek.

Hiçbir Altyazı Sağlanmadı

Seviye 5 kaşifler grubumuz, güç zırhında 58 seviyeli bir oyuncuyu benzer şekilde düşürmeyi denedi, ancak grubun yüksek güçlü bir Tesla Tüfeği ile kolayca parçalandığı için hiç de iyi gitmedi. Düşmanların ölümü hesaplamaları ölürken, düşük seviyeli oyuncuların canavarları önlerindeki birkaç seviyeye çıkarmasına izin verirken, PvP’nin katılımı söz konusu değildir. Ancak, PvP’den kaçınmak isterseniz veya bir oyuncu sizi çok fazla dinliyorsa, bunları engelleyebilir veya güvenliği kolayca hızlı bir şekilde yapabilirsiniz. Şimdiye kadar, sistem, bu tür bir oyunla sıkça karşılaşılabilecek potansiyel tacizin üstesinden gelmek için düşünceli bir yoldur.

Uygulamamızı kapatmak için, geliştiriciler haritanın belirli alanlarını yok eden bir nükleer başlattı. Hepimizin patlamaya karşı ön sıradaki koltukları vardı ve ardından gelen radyasyona atlamak için ilerledik – ağır radyasyonu hemen bizi birer birer öldürüyordu. Fallout 76’daki daha büyük son oyun hedeflerinden biri olarak, bir nükleer silahı aktive etmek, ışınlanmış alanlarda yeni olaylara yol açabilir, bu da nadir materyalleri ve savaşmak için tehlikeli düşmanları açığa çıkarır. Ayrıca, oyuncunun dünyadaki kararlarından haberdar olan anlatı dokunuşlarının çoğu ile Fallout 76’nın daha dinamik doğasını vurgulamaktadır.

Fallout 76’nın ölçeği, ilk birkaç saate göre etkileyici görünüyordu. Batı Virginia’nın yeri ve tüm tuhaflıkları, Fallout 4’ün Commonwealth’inden çıktıktan sonra ferahlatıcı hissetmek için heyecan vericiydi. Ancak, önceki Fallout oyunlarına çok benzeyen, çok sayıda garip böcek ve büyük kare hızında düşüşler vardı. Bu, özellikle büyük bir grup düşmana karşı yapılan büyük yangın kavgaları sırasında, genel performansı bir sloganın altına getiren, özellikle dikkat çekiciydi. Bununla birlikte, konuştuğumuz geliştiriciler, performansının 14 Kasım lansmanı için zamanında geliştirileceğine dair güvence verdi.

Hiçbir Altyazı Sağlanmadı

76 kesinlikle diğer Fallout oyunları gibi değil. Üç saat sonra, Bethesda’nın serisiyle riskli bir yaklaşım sergilediği izlenimi aldım ve çekirdek oyunuydu. Hayatta kalma oyununa ve çevrimiçi deneyime olan yoğun ilgisiyle, bu büyük ölçüde deneysel Fallout’un oldukça polarize edici bir giriş olacağından şüpheleniyorum. Mekaniğin bir kolu ele geçirmek için biraz zor olsa da, büyük haritayı keşfetmekten ve Batı Virginia’da gizemli, kıyamet sonrası bir yolculuğa çıkmaktan zevk aldığımı inkar edemem. Fallout 76 uzun vadede gelişebilir gibi gözüküyor ve kapalı saatlerde ve sürekli değişen ortamda saatlerce sonra neler olabileceğiyle ilgileniyorum.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code