Oyunlar

Luigi’s Mansion Review – Old Haunts

Luigi’nin Konağı 2001 yılında GameCube için meraklı bir lansman başlığıydı ve 3DS için bir ömür sonu başlığı olarak daha da meraklı. Bir eksantrik orta kuşak versiyonu, bir sonraki büyük unvanı beklerken devam etmenizi sağlayan bir Temmuz durağanlık hissi var. Ancak Nintendo’nun yıllardır kült bir statüye sahip olan ve önümüzdeki sene Switch’de salıverilmesi nedeniyle ikinci bir devamı olan Luigi’nin Konağı’na olan inancı yanlıştır – oyun hala çok çekicidir.
Luigi’nin Konağı, Mario’nun genç bir kardeşi, bir yarışmada kazandığını söyleyen bir mektup aldıktan sonra bir konağı incelerken görür. Sadece konakın hayaletlerle dolu ve perili olduğunu değil, Mario’nun da benzer bir mektup aldığını ve girdiği günden beri görülmediğini bulmaya geldi.

Serbest bırakıldığında, oyun her zamanki Mario formatından büyük bir değişikliği temsil ediyordu – burada atlama düğmesi yok. Bunun yerine, Luigi’nin bir hayaleti ve hayalet emici bir vakumu vardır (Poltergust 3000), hayaletlerin konaklarından kurtulmak ve bu esnada ele geçirilen bir Marioyu kurtarmak için kullanmak zorundadır. Konağın içinden geçerek, daha önce açmış olduğunuz hayaletleri süpürerek yeni odaların kilidini açabilirsiniz.
Hayaletler, standart ghoulies, ‘portre’ hayaletler (aslında, resimlerden kaçan mini patronlar ve patronlar) ve Nintendo’nun tanıdık Boos’u arasında bölünür. Standart hayaletler birkaç farklı çeşitte gelir – bazıları sizi yakalar, diğerleri yakalar, bombalar fırlatır, ya da banana kabuklarını fırlatırsınız – ve fenerinizde görünen kalpte parıldadıktan sonra vakumlanabilir sandıkları. Vakumunuzu başlattığınızda, Luigi kaçmaya çalıştıkça odanın etrafında sürüklenecek ve vurma noktalarını, Luigi geri çekiliyormuşçasına sanki onlardan uzaklaştırarak sanki onları çekip süpürdünüz. Eğlenceli bir sistem, özellikle birden fazla hayaleti tek seferde yakaladığınızda ve hepsini toparlamak için çaba sarfetmeniz gerektiğinde.Luigi’nin Konağı 2’den Luigi’nin ‘Strobulb’ feneri de eklendi. Ekstra büyük bir ışık flaşı için şarj edilebilen Strobulb, birkaç senaryoda yararlıdır – bir kerede birden fazla görünmez düşmana sahip olmanın faydalı olduğunu buldum – ancak oyun akılda standart bir el feneri ile tasarlandı, ve ben çoğunlukla onunla takıldım.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.


Portre hayaletleri oyunun ana etidir ve onları yakalamak genellikle küçük bir bulmacayı çözmeyi veya hareketlerinin modelini bulmayı içerir. Hiçbiri çok karmaşık değil – her portre hayaletini bir ipucu için inceleyebilir ve sadece odadaki nesnelerle etkileşime girerek onları hayaletlerin ‘sersemletme’ durumunu tetikleyebilir, böylece onları süpürmeye başlayabilirsiniz. Örüntüleri genellikle tahmin edilmesi kolay olsa bile, bunlar eğlenceli karşılaşmalardır. Hikâyenin belirli bir noktasında konağın etrafına yayılan 50 Boos’u avlamak, ilk 40 ya da öylesine – ekranda yanıp sönen bir ışık, bir tanesine yakın olduğunuzda ve bir kovalama sırasında sizi tanıyabilmenizi sağlar. duvarlardan ve diğer odalardan kayabilir – ama bu takiplerin yeniliği oyunun sonuna doğru yıpranır.Konakların kapılarının çoğu açık olduğunda ve odaları temizlendiğinde, sonlara doğru çok sıkıcı bir şekilde uğraşmanız gerekecek. Ama her hayaleti takip etmeye değer – bu kısa bir oyun ve herşeyi avlarsanız daha fazla kazanırsınız. Luigi’nin Konağı’nın kısalığı, ilk lansman sırasında büyük bir şikâyette bulunmuştu ve oyunun uzunluğu ile ilgili beklentilerimiz biraz değişmişken (altı saatlik oyunlar o zamanki sıralara göre daha az olağandışıydı) Luigi’nin Konağı hala çok erken bitiyormuş gibi hissediyor. Yüksek bir skor için tekrar oynayabiliyorsunuz, ne kadar hazinece buluyorsunuz ve kazanıyorsunuz ya da oyunu bitirdikten sonra açılacak daha zor ‘Gizli Konağı’ modunu oynatabiliyorsunuz, çekirdek deneyim hala biraz zayıf. 2013’ün Luigi Konağı: Koyu Ay Bu oyunda büyük bir gelişme oldu, ancak orijinal oyunun odak noktasında hala yavaşça ustalaştığınız tek bir yere odaklanmak gerekiyor.




3DS’in ikinci ekranı da, şimdi her zaman malikanenin 2B haritasını gösteren, harika bir kullanıma sahip. Bu, navigasyonu GameCube’de olduğundan çok daha kolay hale getiriyor çünkü bazı oyun sonu hayal kırıklıklarını azaltan ayrı bir harita ekranına ihtiyaç duymuyor. Şimdi, Luigi’nin ışığını veya vaksini işaret ettiği dikte etmek için 3DS’i eğin, bu da çoğunlukla oyunun daha dar alanlarındaki bazı kameralar oynandığında titiz olabilir. Oyun Yeni Nintendo 3DS’deki C-Stick’i desteklese de, Luigi zar zor kullanıldığında ya da vakum kullanırken hareket edemez – hareket kontrolleri şarttır.Bu birkaç ince ayar ve ilavelere rağmen, Luigi’nin Konağı hala 2001’de olduğu gibi aynı oyun gibi hissettiriyor. Bu, oyunu bu kadar unutulmaz kılan küçük dokunuşların kaldığı anlamına geliyor. Luigi hala, temanın temizlenmiş olup olmadığına bağlı olarak, tematik veya korkulu bir şekilde tema melodisini canlandırıyor – ve titrek animasyonları her zamanki gibi bir zevk. Luigi hala ipuçları için odaları taramak için kullanılabilecek bir saydam mor ‘Oyun Boy Korku’ taşır. Luigi’ye benzeyen eğlenceli bir canlandırma animasyonu bile, çoğu zaman hevesli bir şekilde ‘ah, evet!’ İle eşleştirilen, odadaki herşeyi kambur ediyor. Hatırlayabileceğiniz tuhaf bulmacalar ve meraklı estetik öğeler kalır ve ilginç olarak hizmet eder,

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.


Luigi’nin Konağı, Nintendo’nun 3DS üzerine koyduğu tek GameCube limanı ve bazı detaylar 3DS’nin daha küçük ekranları (örneğin hayaletler daha az saydam) için göze çarpan bir şekilde aşağı çekilirken, mantıksız bir uzlaşma gibi hissettiren hiçbir şey yok. Oyun, 3DS’ye gördüğümüz Wii ve Wii U bağlantı noktalarının çoğuna göre daha düşük bir çözünürlüğe adapte oluyor ve oyuna, yolunda olan bir sistem için mükemmel bir teknoloji demosunun meraklı hissini veriyor.
Ana yeni özellik, oyunun bir kopyasına sahipse (ya da bir 3DS’nin sahibi olan herhangi bir kişiyle patron dövüşlerini tekrar çalarsa) tüm oyunu başka bir oyuncuyla oynamanıza izin veren bir çevrimdışı ko-op modudur. İkinci oyuncu, yeşil goodan tamamen yapılmış bir Luigi versiyonunu kontrol eder ve hayaletleri emerek ve bulmacaları çözmeye yardımcı olarak oyun boyunca yardımcı olabilir. Bu çok niş bir özellik olması muhtemeldir – Luigi’nin Konağı özellikle zor bir oyun değildir ve 3DS’inizde birlikte oynamak sadece geleneksel bir konsolun yaptığı gibi değil, aynı zamanda düzgün bir bonus. Tüm oyun ayrıca 3D’yi destekliyor ve kaydırıcıyı döndürdüğünde harika görünüyor.Oyun ayrıca dört amiibo – Mario, Luigi, Toad ve Boo – destekler ve her biri oyununuzu kalıcı olarak kolaylaştıracaktır. Mario, zehirli mantarların hayaletlerini bazen sağlığını koruyan süper mantarlara tükürecek, Luigi ölümden kurtulma şansı verecek ve Boo, haritada keşfedilmemiş beş Boos’un yerini belirleyecek. Şimdiye kadar en yararlı olanı, Toad’tır – konağın etrafına dağılmış Toad’lar, kayıt noktaları olarak hareket ederler ve eğer bu amiibo’yu tararsanız, sağlığınızı da geri getirirler. Bu, evrensel hale getirilmesi gereken tek bir gelişmedir – her odadaki her öğeyi sallamak zorunda kalmamak, kalpler için potansiyel tediumu oyundan çıkarır.




İlk tahliyesinden on yedi yıl sonra, bir devam filmi ve bir başka yolda, hala Luigi’nin Konağı gibi bir şey yok. Nintendo’nun paranormalın içine girdiği tuhaf zevki iyi geçti – hafızamda ne kadar sıkışıp kaldığını ve perili salonlarında ne kadar iyi olduğunu hissetmeye şaşırdım. Birkaç sorunu olan temel bir liman, ancak Luigi’nin Konağı hala büyüleyici ve eğlenceli bir oyun olmaya devam ediyor.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code