Oyunlar

The Missing Review – Lost And Found

Hidetaka Suehiro’nun oyunları (daha çok Swery olarak bilinir) belirgin bir şekilde tanımlanabilir yaratıcı bir vizyon kazandırır. Sizi bir tuhaf mizah anı ile dengelemeden ya da sizi fantastik bir korku dizisine sokmadan önce, dünyevi topraklara atmaya devam ediyor. Bilmeden önce o yer açıldı ve seni yuttu. JJ Macfield ve Anılar Ada: Eksik daha küçük ve en son yaptığı eserler, daha az iddialı hissediyor Ölümcül Premonition veya D4 , ama bir Swery oyun dışında herhangi bir amaçla yanlış olamazdı. Kalbinde, Limbo ya da İçine benzer bir 2D platformSık sık ürkütücü bir duyguyla sarılmış, sıkça rastgele bulmacalarla muğlak anlatı atımları arasında geçiş yapar. Bir bulmaca platformer olarak, birkaç aşırı derecede şık bölümlere rağmen zamanlamanızı ve zekanızı test etmeyi başarır. Bir hikaye olarak, genç bir cinsellik ve kimlik temalarını, nadir bir hassasiyetle araştırıyor, ancak sonuçta büyük bir geç oyuna sahip olmaya çok kararlı olmayan bir rehberlik eliyle daha iyi bir şekilde sunulacaktı.

Hem evden hem de sevgi dolu ama muhafazakâr bir annesinin meraklı gözlerinden uzakta yaşayan birinci sınıf bir üniversite öğrencisi olan JJ Macfield olarak oynuyorsunuz. Bir tatil molasında, JJ en iyi arkadaşı Emily ile bir kamp gezisine gider, gece boyunca kaybolarak JJ’i yola çıkarır ve bulur. JJ’nin araştırması, yerli ismi adından da anlaşılacağı gibi, “kayıpları bulmak için yer” anlamına gelen Maine sahilindeki küçük Memoria Adası’nda gerçekleşiyor. Kıtanın karşısındaki Öldürme Önsözü’ne ayarlanmış olsa da, Kayıp, Swery dönüşünü, JJ’nin yel değirmenleri, bir kereste fabrikası, hiçliğin ortasında yalnız bir lokanta ile noktalı tarlalarda gezeceği, şirin, yarı kırsal Amerikan manzaralarına geri dönüyor. , küçük bir kasaba şerit alışveriş merkezinde bir bowling salonu, harap bir kilise, oldukça abartılı bir saat kulesi, vb.İlerleme, basit platform engelleri arasında gezinerek, çok basit olmayan fizik ve çevre bulmacalarını çözerek ve zaman zaman dramatik aksiyon sahnelerinin gösterisine girerek yapılır. Erken bir bulmaca, bir görüş-testere ile karşı karşıya gelmek için kayaları kullanır. Böylece JJ, daha yüksek bir geçiş yoluna ulaşmak için kullanabilir ve gerçekten de, JJ’nin hareketinin, oyunun seyri boyunca aşamalı olarak ortaya çıkan temel anlatı kaygılarını desteklemeye yardımcı olan gerçek bir ağırlık ve fizikselliği vardır. . Kontrol anında tepki vermez ve atlama veya etrafında dönme gibi temel eylemleri gerçekleştirirken, devam etmeden önce animasyonların tamamlanmasını beklemeniz gerekir. JJ aynı zamanda ayakta durma, dörtlüde çömelme ve geçiş yapmak için yüzüstü yatma arasında geçiş yapabilir. ve iki ayak üzerinde dururken göbekte düzken kendinizi daha iyi anlamak uzun sürüyor. Bu kilo, istediğiniz gibi davranmayacak bir gerçek insan bedenini kontrol ediyormuş gibi hissettiriyor – yine bu anlatı temalarını pekiştiriyor – ama aynı zamanda çeşitli bulmacaları çözme konusunda nasıl davranıyorsunuz? .

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.


Erken, JJ aksi takdirde seni öldürecek olan olaylardan kurtulma yeteneğini miras alır. Örneğin, çok uzaklara düştüğünüzde, rahatsız edici bir krizi ile iniş yapacaksınız. Ama ölmeyeceksin – geri dönüp JJ’in karanlık, gölge bir versiyonu olarak devam edeceksin, sadece seni sersemleten ve senden ayrılan kırık bir boyunla. Bir bacağınızı ve JJ’yi gezip dolaşmak ve kaçınılmaz olarak düşmek, hareketlerinizi ciddi şekilde kısıtlamak. Kollarınızı kaybetmeyin ve JJ artık nesneleri alıp tırmanamaz.Bu grotesk makinist bir dizi oyunun yap-bozlarını bilgilendirir – dönen bir buzzsaw altında çömelemez ve JJ başını kesebilir. JJ’nin başını kontrol edeceksiniz, zeminde yuvarlanıyorsunuz ve şimdi erişilemeyen çatlaklara sıkışabiliyorsunuz. Bazı yüksek etki “ölümleri” sadece bu tür yaralanmalarda değil, tüm dünyayı baş aşağı çevirir ve JJ’nin yerçekiminden etkilenen diğer nesnelerle birlikte tavana yuvarlanmasını sağlar. Yine de, herhangi bir zamanda, JJ’nin bu gölge versiyonunu orijinal insan formuna geri döndürebilirsiniz – tam olarak yeniden takılan uzuvlar, boyunun takılmamış hali, dünya artık baş aşağı değil – böylece tematik vücut korku gösterisini sonlandırıyor ve daha prova olarak , atladığınız atlamayı hızlı bir şekilde tekrar denemenize veya yanlış yaptığınızı bilmenize izin verir. Aslında ölmek mümkündür – başını kesmiş kafanıza atmak için başka bir başak tuzağı yapacaktır. Ancak bu, sizi mevcut bulmaca bölümünün başlangıcında sadece birkaç dakika uzaklıkta olan son kontrol noktasına geri döndürür.




Kayıp, bu gerçek olmayan ölüm tekniğinden çok fazla kilometre çıkarır. Platformlamanın fizikselliği ve yangın, elektrik ve su bazlı çevre etkileşimlerinin tanıtımı ile birlikte, bulmacalar nadiren çok açık ve çoğunlukla bir araya getirilmeyi tatmin ediyor. İlerlemenin mümkün olmayan bulmaca çözümlerinin kibirli tasarımla göz ardı edildiği haksız araçlara benzeyen şeylerle ilerlemenin durduğu sadece iki durum vardı, ancak bunlar sadece oyunun zorluklarının az bir kısmını oluşturuyordu.JJ’nin araştırması devam ederken, önemli kilometre taşları bir cep telefonunun vızıltılarıyla karşılanır. Oyun sırasında JJ, FK ile birlikte bir dizi metin mesajı gönderir (Hayır, Ölümcül Premonisyon’dan değil), görünüşe göre bir çocukluk peluş oyuncağı gelir ve ayrıca Emily ile ve annesiyle geçmiş konuşmaları da açabilir. . Bu mesajlar, koleksiyoncular aracılığıyla açılan arkadaşlarla yapılan ek sohbetler ile birlikte, JJ’nin arka planını çizmeye ve kademeli olarak, ancak oyunun başlangıcına kadar olan olayları anlatan, ancak zaman zaman ortaya çıkar.
Cep telefonunun stresli bir platformun kuyruğundaki kuyruğunun sesi, tipik bir Swery tarzı gibi hissettiren anı delmek için sarsıcı hissedebilir. Tonal olarak, konuşmalar da, bir ebeveynin bir sınıf arkadaşıyla bir çalışma oturumu düzenlemesine ya da bir profesörün piyano çalmasını susturmak için kariyer tavsiyesine uyarak, bir ebeveynin taşınıyor. Ama onlar bir kamp gezisi tarafından yükseltilmeden önce JJ’nin hayatının bir portresini yapmak için harika bir iş yaparlar. Gone Home’daki ses günlüklerini hatırlatan bu metin mesajları, sözde normal toplumun beklentilerine uymadıklarını işlemek için mücadele eden bir gencin güvensizliklerine ve kırılganlıklarına göğüs geren bir penceredir.




Kayıp mesajla birlikte açılır: “Bu oyun, kim oldukları konusunda kimsenin yanlış olmadığı inancıyla yapıldı.” Bu, özellikle de bir şey hariç, JJ ve Emily arasındaki ilişkiyi tasvir ederken, bütünüyle desteklenen bir duygudur. Hikâye yapısının bilgi saklı tutulması – askıya alma ayrıntılarını askıya almak için, sürekliliği ortaya çıkarmak için, sonunda bir sürpriz ortaya çıkarmak – nihayetinde bazı şeyleri zayıflatıyormuş gibi hissettirir, ama önemli olarak, tüm bu iyi işlerin yol boyunca değil . Oyun, aynı zamanda, bir kimsenin kimliğinin bir kısmını bir ” gotcha ” momentinin bir parçası olarak ele alırken çeşitliliği kucaklamak ister. Sinirsiz hissetmiyor – burada tespit edilen kötü niyetler yok – ama yürütmesi sakar gibi çıkıyor ve etkisi azalıyor.
Çarpıcı arsa bükümleri, genel deneyimden uzaklaşmaz. Missing, Deadly Premonition veya D4’ten daha küçük ve mekanik olarak daha gelenekseldir, ancak bileşenleri bir Swery oyununa odaklanmaya devam eder: samimi ve samimi bir hikâyeyi samimi ve samimi bir şekilde anlatan karanlık bir deneyim. Bu kesinlikle herkes için değil, ama oyun bize hatırlattığı gibi, bununla ilgili yanlış bir şey yok.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code