Oyunlar

Transference Review – In Another World

Transference Ölümsüzlüğün peşinde birkaç caddeleri vardır, ancak Aktarım bilimkurgu en yaygın yaklaşımlardan biri ile yerleşir: Dijital uzaya kişinin bilincini yüklemek için yeteneği. Şans verilirse yapalım mı? Transference, ev içi istismar ve sorunlu aile dinamikleri temalarını hokkabazlarken, tek bir soruyla boğuşuyor. Zaman zaman temasıyla ağır olabilse de, rahatsız edici konuyla anlamlı bir şekilde ilgilenmeyi de ihmal ediyor. Fakat Transference, aynı zamanda, standart bir korku atmosferine, ürkütücü bir atmosfere ve kendi ortamına katılan zorlu bulmacalara karşı akıllıca yaklaşımlarla doludur.
Aktarım, küçük bir ailenin her bir üyesi arasındaki perspektifleri değiştirir. Raymond, zekasının işinin karısı ve oğlu üzerindeki etkisini göz önünde bulundurmadan ölümden sonra bilinçli varoluş peşinde koşmasıyla zekice ama rahatsız olmuş bir dahidir. Katherine tuzağa düşmüş hissediyor, müzikal kariyerine olan bağlılığını yitirirken, onur kırıcı oğlu uğruna Raymond’la kalmaya mecbur kaldı. Benjamin ortada sıkışmış, uzak babasını etkilemeye ve depresif annesine bağlanmaya çalışıyor. Hayatları trajik bir öyküye dönüşüyor ve sonunda Raymond’un inşa ettiği dijital hapishanede kendilerini tuzağa düşürdüklerinde daha da tehlikeli bir dönüş elde ediyorlar.
Sıkışık apartmanın sınırları içindeki ilgi çekici bulmacalar, Transference’ın öyküsünü ilerletir. Işık şalterleri kullanarak farklı perspektifler arasında geçiş yapma yeteneği, onların inşaatının temelini oluşturur. Örneğin, bir radyo, uyumlu bir konuşmayı iletmek için iki farklı gerçek arasında belirli frekanslara ayarlanmalıdır. Kilitli kapılar için anahtarlar bir boşlukta olabilir ve diğerinde gereklidir. Bu dairenin her bir versiyonunu keşfetmek, basit bul ve getir egzersizlerinden, dikkatinizi daha küçük ayrıntılara kadar test eden daha algısal zorluklara dönüşen bulmacalarını çözmektir.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.


Her karakterin daireyi dolduran kendi gerçeklik versiyonu vardır. Benjamin’in dünyası, bazı duvarların arasında köpeğinin karalama çizgileri ve evin etrafına gizlenmiş çok sayıda akademik övgü ile yalnız hissediyor. Öte yandan Katherine, bir cezaevinde kendini düşünür; Dairenin ahşap kapıları daha baskıcı metal sürgülü kapılara dönüşürken, kafeslerin resimleri oğlunun kaprisli karalamalarının yerini almak için duvarların arasından geçiyor. Raymond’un çalışmalarına olan tekil odak noktası, şaşırtıcı bir şekilde kendi gerçekliğini, aile hayatının sadece küçük şeritleriyle, onun takıntısı ile başarıya parıldayarak hakim ediyor.
Bu görsel ipuçları, ailenin sahte bir gerçeklikte tuzağa düşmeden önce uğraştığı sıkıntıları çabuk bir şekilde bir araya getirmenize yardımcı olur ve bu, tüm dünyada göze çarpan ciddi bir ihmal, depresyon ve iç travma olduğu açıktır. Her bir karakterin aynı gerçekliği kendi yöntemleriyle nasıl çizdiğini görmek etkili oluyor, ki bu da sizin görmeniz için evin etrafında yayılmış sayısız FMV video kütükleri üzerine kurulu. Mevcut ikileminden önce gelen olayların cevaplarını belirsizleştiriyorlar, ancak her yeni titrek, fena halde parçalanmış bir ailenin yüzünü çiziyor.
Her bir FMV dizisinin sınırlı dökme zeminden elde edilen güçlü performansları, oynanacak sarkaç anahtarını azaltmaya yardımcı olur. Her bir karakterin rahatsız edici koşullarını tasvir etmek, sıradan doğaüstü korku dalgalarına dayanmaksızın aşırı derecede hissedilebilir hissettiren korkularla birlikte üzücü atmosfere katkıda bulunur. Bunun tek istisnası, tek amacı kıt sıçrama korkusu sağlamak olan bir dijital iblisin ortaya çıkmasıdır. Buna karşı yapabileceğiniz hiçbir eylem yoktur ve bunun tersi de, her karşılaşmayı ilerledikçe daha öngörülebilir ve daha az korkutucu hale getirir. Gerçek bir sebep olmaksızın tamamen ortadan kalkmadan önce hikayenin daha korkutucu temalarına anlamlı bir katkı sağlamada başarısız olur. Varlığı, gereksiz bir sebep olmaksızın, Transference’ın ruh halini anlık olarak değiştirerek gereksiz hissettiriyor.

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.


Aktarım, pek çok konu hakkında yorum yapmakla da ilgilenmez. Bu temaları, tüyler ürpertici ortamını pencere-elbise yapmak için kullanır, ancak karakterlerinin her birini yeterince derinlemesine keşfetmeye girişmeden hemen önce yerleşir. Zaman kredisi rulosu tarafından izlenecek açık bir etkinlik zinciri var, ama ani bir sonucuyla sarsılmaz bir hoşnutsuzluk duygusu var. Karakterlerin her biri hikayelerine bir sondan sondur, sadece cevap veremeyen veya ilginç sorular ortaya atmayan belirsiz bir son mesajla.
Olağanüstü ses tasarımı, bu farklı gerçekleri daha da korkutucu bir hale getiriyor. FMV klipleri geçmiş olayların çarpıcı bir resmini çizerken, sık sık ses ipuçları akıllı zamanlanmış vardiyalarla daha büyük bir korku duygusunu aşıyor. Benjamin’in yardım çığlıkları, çığlıkları tarafından düzenli olarak kırılıyor; Geçmiş travmaların yaşadığı bir alanda tek başına tuzağa düşme korkusu, tüyler ürperten ayrıntılarla aktarıldı. Katherine’in kendine karşı yaptığı huzursuzluklar, yalnızca sanal gerçekliğinden değil, Raymond’tan da özgürlük için yaptığı itirazlara yanaşıyor. Fısıltılar ve çığlıklar kulaklarınızı sürekli olarak doldurur ve Transference’ın üç saatlik çalışma zamanı boyunca rahatsız edici bir atmosfer yaratır.




Bir VR kulaklığı olmadan aktarım korkutucudur, ancak şaşırtıcı bir şekilde bir tanesiyle daha yoğundur.
Aktarım standart bir şekilde çalınabilirken, aynı zamanda deneyimi geliştiren VR’de de oynanabilir. Dış görsel ve işitsel uyaranlardan kopmak, Transference’ın akıllı ses tasarımını ve loş ışıklı koridorları daha da fazla takdir etmenizi sağlar. VR desteği, tamamen açılmış bir kamera ile veya daha fazla konfor için sabit miktarlarla dönen bir oyunla oynamanıza izin verir ve kasıtlı olarak yavaş hareket, kendini VR’ye iyi bir şekilde oynatabilir. Hareket hastalığını tetikleyebilecek keskin hareketler yoktur ve çevresel görüntünüzün etrafındaki blokerleri çimdiklemenizi sağlayan ek seçenekler serbest hareket kontrolünün olumsuz etkilerini azaltmaya yardımcı olur. Bir VR kulaklığı olmadan aktarım korkutucudur, ancak şaşırtıcı bir şekilde bir tanesiyle daha yoğundur.
Büyüleyici bir rahatsızlık verici olsa da, Transferin en güçlü varlığı, oyuncuların güçlü performansları ve hikaye anlatımına akıllıca bir yaklaşımla şekillenir. Transferi, huzursuz konusuna biraz fazla gelir, ancak mesajlaşmayı tutarlı bir şekilde tamamlayamaz. Yol boyunca çözmek için bazı zorlu bulmacalar sunarken, çoğunlukla ortak korku çevrelerine dayanmayan rahatsız edici bir deneyim.

Bizi desteklemek isterseniz WWW-AGAR-BLOG Destek kodumuzu kullanabilirsiniz.  Want to support us? Use our Support-a-Creator code